Rýžování zlata

8. července 2007 v 19:07 |  Tipy na výlety

Zlatorudné mlýny - Zlaté Hory, Olešnice

Tisknout
Postupně se rozšiřující středověký hornický skanzen na řece Olešnici u Zlatých Hor vám v místě zvaném Údolí ztracených štol nabídne k prohlídce repliku dobových zlatorudných mlýnů ze 14. století, časů největší slávy dobývání zlata ve zdejším kraji.
Zařízení a exponáty jsou plně funkční a jejich provoz vám obsluha předvede.
Expozice je ideálním cílem pro rodinné výlety, v místě je vybavení pro odpočinek.

WWW: www.zlatehory.cz

Zdejší exponáty představují historickou úpravu zlaté rudy drcením a mletím. V horním stavení je instalována stoupa na drcení rudy, ve spodním pak mlýn. Úprava drcením a mletím umožňovala, aby se volné zlato, obsažené v rostlé skále, dalo získávat rýžováním podobně, jako zlato z náplavů. Ve zlatohorských rudách je však většina zlata vázána, a to především na pyrit (kolem 70%). Proto se převážná část gravitačního koncentrátu, získaného touto úpravou, musela dále zpracovávat v hutích.

Jak se tam dostanete:
  • Autem: Směr město Zlaté Hory (od Jeseníku po silnici I/44 směr Polsko, v obci Mikulovice doprava na silnici II/457, od Krnova po silnici I/56, v Městě Albrechtice doleva na silnici II/453, od Bruntálu po silnici II/452 směr Vrbno p. Prad., ve Vrbně doprava na silnici II/445). Automobil lze zaparkovat buď za železničním přejezdem mezi Ondřejovicemi a Zlatými Horami a poté pěšky cca. 1 km po lesní cestě, nebo z druhé strany u hájenky mezi Dolním Údolím a Zlatými Horami (v blízkosti autobusové zastávky) a pokračovat také cca. 1 km po lesní cestě. Přístup je značen směrovkami.

• Vlakem: Železniční stanice Zlaté Hory. Od té cca. 2 km pěšky.

• Autobusem: Ve Zlatých Horách zastavují autobusy dálkových linek na trase Jeseník - Krnov - Opava - Ostrava, dále lze pokračovat místním spojem do zastávky Zlaté Hory,Dolní Údolí,háj. nebo pěšky cca. 3 km.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.